Direktlänk till inlägg 8 december 2009

8 December

Av Sandra - 8 december 2009 14:18

Fan va irreterad jag blir på folk som är gravida & RÖKER.

Va fan tänker ni med? Hur kan ni utsätta ett BARN som ligger

helt oskyldigt inne i magen som lär andas in den äckliga röken?

Förstår ni att ni skadar ett litet barn? Folk är så jävla egostiska.

Om ni nu ska röka när ni är gravida så kan ni lika gärna ge ert barn en cigg när den kommit till världen också. Man kan inte vara rädd om barnet om man måste röka..faaan va arg jag blir!!!! De ser så jävla dumt ut när folk är höggravida & röker..nej usch måste sluta skriva innan jag blir ännu tokigare!!!!


Jag har fan lyckas sluta röka fast jag inte ens e gravid!

 
 
Ingrid

Ingrid

8 december 2009 14:29

Jag håller med om att det inte finns något som ser så illa ut som en kvinna med världens rundaste lilla fina mage, den vackraste och gladaste och mest förväntansfulla tid man får här i livet och så BANG... kollar man henne i ansiktet och ser att det dinglar en giftpinne i mungipan på den blivande mamman....

Men alla tycker uppenbarligen inte att det är fel...
Ser det alltför ofta nu för tiden, och har flera närstående som gjort och gör det...

Jag är tacksam att jag aldrig fastnade i röknätet, trots att nästan varenda kotte som jag har omkring mig och tycker om RÖKER!!!!!
Jag behövde aldrig ta det beslutet... även fast jag hade trott att viljan och sunda förnuftet skulle tala om för mig att inte göra det för barnets skull...
Men vi är alla olika,, så är det ju....

Långt blogginlägg,, men jag är precis som dig,, kan skriva hur mycket som helst om det är något som berör en...

kram på dig!
Och TACK än en gång för gårdagens fina blogg!!!
Visade maken/kusin din det också =)

Kram Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

9 december 2009 23:16

Håller med dig, det ser illa ut. Men det är inte lika lätt för var och en att sluta. Min barnmorska rekommenderade till och med mig att röka 1-4 cigaretter om dagen. Japp, det gjorde hon. Och jag är hyffsat stolt över mig själv att jag ändå lyckades gå från 25 cigg till 4 cigg om dagen! Men var och en har sin egen åsikt. Men som sagt, det är inte lika lätt för alla. Jag fattade inte ens att jag var gravid, inte ens när min son låg på bröstet efter förlossningen. Men det är ingen ursäkt så klart.
Det är upp till var och en helt enkelt.
Min son kom ut helt perfekt utan några tecken på nikotinsug och han mår prima än idag!

http://emmalinkan.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

11 december 2009 11:28

Det är inte lätt att sluta, du är duktig som har gjort det.

Det är upp till var och en, mamma rökte med oss alla 4 och det blev ju som det blev ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 december 2010 22:18


MINNEN!!!!             Idag åkte mamma & pappa. Är så avundsjuk. Jag & älskling är kattvakt. Jag har inte träffa han sen halv åtta i morse, saknar han så. Men nu är han på väg hem till mig, hihi =) i morgon ska vi umgås hela dagen. ...

Av Sandra - 12 december 2010 15:48

Hej Hej! I Måndags åkte jag & Johan till Järvsö. Fick äntligen träffa Mosters ögonsten. Han fick tidig julklapp av mig..         På kvällen gjorde vi smaskiga plankstekar.      Var så himla mysigt och få mysa med Benji. Jag var upp & t...

Av Sandra - 7 december 2010 12:21

Nu sitter vi i Järsö hos Marie.  Vart en lång resa hit, vägen var helt värdelös. Fick lov att åka i 20-30 km i timmen. Tog cirka 3 timmar att åka hit. Men vad gör de? Vi kom fram hela och jag fick äntligen träffa Mosters going. Jag bada honom sen f...

Av Sandra - 5 december 2010 23:27

Oj va helgen gick fort men skönt som fan att den är över. Inge roligt alls och jobba helg. Fick fint besök i Fredags iaf. Hon som är med i Masjävlar..härlig dam de där :) När hon var på väg ut var jag sjukt sugen på att säga "snygg mössa"    men ja...

Av Sandra - 2 december 2010 16:46

Hello...idag är det Torsdag och de innebär party, skoj ska de bli. har gjort 2 pajer till ikväll. ska bli dunder kul.   Igår var jag & hjärtat mitt på Tzatziki & käka sen avsluta vi kvällen med Bio. Hur mysigt som helst. Fira 6 månader    Jag...

Presentation

Omröstning

Följer du/ni bloggen varje dag?
 Ja
 Nej
 Händer väll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards