Alla inlägg under november 2009

Av Sandra - 29 november 2009 11:10

Helgen är redan över..FUCK!

Den gick så jävla fort..


Efter jobbet i Fredags åkte jag hem & packa och käka lite.

Packa in sakerna i bilen sen for vi.

Stanna till i Mockfjärd men de va bara Britta som va hemma.

Åkte vidare te Vansbro. Hämta mormor sen for vi te Ica & handla lite

köpte även med pizza hem. Kolla på Idol. Vilken jävla tur att Tove & Erik är kvar.!!!!!! Det är dom jag vill se i finalen. Det var bara jag & P som vart vakna te 23. Mormor gick & la sig 21. Inte lätt & va gammal. Hade glömt att varna mormor för fnitter men hon hade inte hört oss. Vi vart som 2 små tjejer när vi la oss. Fnittra en hel del men vad vi skratta åt tänker jag inte berätta!!

Vakna tidigt på Lördags morgonen, men låg & drog oss en bra tag. Sen vart de frukost. Mormor hade bakat äppelpaj åt oss. Åkte & slängde skräp & handla lite. Sen hem & laga mat. Jag & Pia bjöd mormor på mat. Hon fick en dag med mig i present när hon fyllde 80 år. Så jag & P tog samma dag. Perfekt.

Vi gjorde kyckling filé med rostad potatis, morötter paprika & lök i ugn. Gjorde egen vitlökssmör & det var sååå gott. Äppelpaj vart till efterrätt. Mormor & P tog en promenad på byn medans jag stanna kvar hemma & vila.

Åkte hemmåt vid 16:30. Stanna i Dala Floda hos Ingrid & Tommie men de va bara Tommie & barnen hemma. Vart bara en kortis. Stanna i Mockfjärd men ingen hemma, trodde vi. Så vi åkte hemmåt. Sen ringde Leif upp & sa att dom hade legat i badet så vi vände. Vart bjudna på Jansson och det var sååååå gott.

Britta hade även bakat tuttul som vi fick smaka. Vi fick en varsin påse med oss hem. Tack tack!

Sen vart de kaffe och stekt banan med sirap & glass. Oj oj va gott de va.

Dom som inte körde fick sig en baileys Mint också. Det va alla utom ja. hihi

Vi hade tänkt stanna i 30 min men vi vart kvar 5½ timme. Det var en jätte trevlig Lördag. Jag & P hade tänkt att vi bara skulle sitta hemma & tråka en Lördag kväll men den vart kanon!! Tack Britta & Morbror Leif

Nu ska jag snart hämta P sen ske vi iväg & tvätta min bil. Den är såååå skitig.

Har iaf pyntat i fönstret nu. Men är det verkligen första advent? Ingen snö ju. Kul Jul! noooot.


Hoppas ni har haft en trevlig helg...


Av Sandra - 26 november 2009 18:17

Snart är veckan slut & helgen är här

Ska bli otroligt skönt med ledig helg. Jag & P ska ut på en tripp imorgon.

Blir tyvärr inga julklappar i helgeen, fick ingen lön :( buhuu

får vänta te nästa vecka.

Känner mig så deprimerad så jag struntar och skriva mer. 

Av Sandra - 24 november 2009 00:05

Vart är snön? Jag vill ha en vit jul..

Längtar så mycket till helgen nu, då blir det julmarknad & köpa julklappar till barnen. Får se vad man hittar på för spännande till dom.

Dom har blivit så gamla nu så det är jätte svårt & komma på nånting..haha

Idag bjöd jag in P på Lasagne, vart så mycket så de räckte te Tobbe oxå.

guu så gött de va..

Jag & Gittan åkte även till Djurens vänner & kolla om mammas katt var där men icke!

Lär ringa & höra vad mormor ske göra i helgen. Har lovat henne att hitta på nånting med henne nu i November som hon fick i födelsedagspresent.

Har totalt glömt av de. Man får ju skämmas. Men jobbar man såå mycket som jag gör så glömmer man en hel del...usch jag skäms

ska gå & mysa med kudden nu för i morgon lär jag upp tidigt, är ledig hela dagen men ska göra nå nytta med dagen..umgås med vänner & fixa lite..



Av Sandra - 21 november 2009 23:44

Idag vart det 50 års kalas efter jobbet. Åkte ut till Åby till kapellet.

Lena hade öppet hus för nära & kära och där bjöds det på julmat. Det är så himla gott med julmat första gången. Sen är man riktigt less till jul.

Vart sen sång & paketöppning.

Kaffe marängtårta & spettekaka från Skåne.  En otroligt fin kväll med jobbarkompisarna. Glömde tyvärr kameran hemma.

Tomten kom även & hälsa på oss.

Kändes konstigt med "jultema" nu men det var mysigt. Synd att det inte snöa ute bara...Har iaf ätit julmat nu. k-bullä potätä julskinka MUMS!


Sov hos mamma inatt, var själv med katterna och vi hade det så mysigt, haha.

låg i mammas säng och kolla på idol & hade datorn i knä..kunde ju inte låta bli fejjan! ;) det är så himla skönt att bo där ibland. önska att dom kunde åka bort lite oftare.


dags att sova nu så man orkar arbeta i morgon.



Av Sandra - 18 november 2009 14:43

  



Jag tar helt enkelt en paus i bloggandet ett tag framöver.


Av Sandra - 15 november 2009 22:15

  

Av Sandra - 15 november 2009 13:07

Gårdagen var toppen.

Åkte & hämta Tobbe, köpte hem pizza sen börja vi öla.

Mamma skjussa oss till Buskåker hem till J.

Vi hade hejdå fest för Gabriel. Han visste inte om att vi var där när han kom

in så han vart ganska chokad. Vi vart uppdelade i lag sen hade vi tävlingar. Var såå himla skoj.

Var så roligt när så många vänner var samlade under samma tak.

Var hemma ganska tidigt...Tusen tack allihopa för en toppen kväll. Skrattande


    



Av Sandra - 10 november 2009 23:19

Har kommit in i en period nu där jag tycker att jag har blivit lönnfet. Där av att jag har fått körkort och rör inte på mig lika mycket som förut. Känns som +10 kg. Men så är ju inte fallet men så fet känner jag mig nu.

Men jag försöker när jag står framför spegeln & intala mig själv att jag är vacker som jag är.

Mina ögon är vackra & mitt leende likaså. Jag kan mycket och är bra på de jag kan.


Nu finns de ju folk som inte håller med, som tycker jag ser ut som en gris mm.

Förstår inte varför folk ska hålla på och klandra varandra. Vi alla är fina på vårt sätt.

Ingen är född snygg. Vi kan inte råför hur vi ser ut, vi är födda såhär. Jag bestämde inte

för att se ut såhär.  De gjorde väll inte ni heller?

Nej börja tyck om varandra & njut av livet.

Vi har inte tid att slösa tiden på att tjaffsa..

Vi har bara varandra till låns. Älska för mycket än inget alls.

Man ska alltid förlåta men kanske inte acceptera.


Vi lever bara en gång, ta vara på de



Presentation

Omröstning

Följer du/ni bloggen varje dag?
 Ja
 Nej
 Händer väll

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards